Eventmarketing | 5 tips om van jouw event een succes te maken

08-03-2019

Het voorjaar komt eraan en dat betekent… Terrasjesseizoen! Ja, maar ook het eventseizoen: dé periode van het jaar dat er overal leuke evenementen georganiseerd worden. Verschillende organisaties trekken van alles uit de kast om hun event op de kaart te zetten. En dat is niet zonder reden, want eventmarketing kan een hoop positieve effecten hebben op het imago van jouw bedrijf. Maar wat komt er allemaal kijken bij het organiseren van een event? En hoe zet je dit marketingmiddel succesvol in? Met deze vragen weten wij wel raad. Daarom is dit blog compleet gewijd aan handige info, tips en trucs om van jouw event een succes te maken. En mocht je na het lezen van dit artikel nog meer vragen hebben of onze expertise willen inzetten voor de marketing van jouw event, neem dan hier contact met ons op. Dare to be Found is here to help!

Waarom eventmarketing?

Als bedrijf wil je jouw klanten zo benaderen dat zij een positief beeld krijgen bij jouw organisatie. Eventmarketing kan hierbij een krachtig middel zijn. Het wordt vaak ingezet met als doel om de relatie tussen jouw bedrijf en (potentiële) klanten te versterken of om kennis en informatie te delen. Dit op originele en creatieve wijze waar de beleving van de klant centraal staat. En dat is natuurlijk het belangrijkste, dat de klant een positief beeld krijgt bij jouw merk.

Daarmee stuit je gelijk op het volgende, want hoe zorg je ervoor dat jouw event een onvergetelijke beleving wordt voor je doelgroep? Geen stress! Wij hebben hier 5 tips op een rijtje gezet die jou helpen met het succesvol inzetten van eventmarketing.

 




5 tips voor succesvolle eventmarketing

 

1. Een duidelijk doel voor ogen


Zorg dat je een duidelijk doel voor ogen hebt: wat wil je met jouw event bereiken? Belangrijke kennis uit jouw vakgebied delen of een nieuwe productlancering? Zorg dat je doel helder is en pas je strategie daar op aan, want zonder doel investeer je veel tijd en geld zonder een optimaal resultaat.



2. Ken jouw klant

Als je doel duidelijk is, verplaats je dan daarna in je klant. Wat kan ervoor zorgen dat jouw klant overgaat tot acties waardoor jij je doelen behaalt? Wat wil de klant zien? Welke trends zijn populair bij jouw doelgroep en kunnen ingezet worden voor jouw eventmarketing?

3. Benut de actualiteit

Eventmarketing is een uitstekende manier om in te spelen op de actualiteit. Feestdagen, seizoenen, speciale dagen, you name it. Zo hebben wij een speciale actie opgezet rondom Valentijnsdag met onze ‘Dare to Date’ actie. Met verliefd-makende ontwerpen voor onze social mediakanalen en kaarten hebben wij (potentiële) klanten benaderd om contact met ons op te nemen.












4. Feedback, feedback en nog eens feedback

Succesvolle organisaties weten: feedback van je klanten is ontzettend belangrijk om te kunnen blijven verbeteren. Een event leent zicht uitstekend voor het verkrijgen van feedback, omdat je persoonlijk contact kunt hebben met je klant. Daarbij voelen de klanten zich daardoor meer betrokken bij je merk en dat zorgt voor meer engagement. Win-win dus!




5. Schakel hulptroepen in

Heb je nog geen idee waar je moet beginnen? Of heb je juist wel de ideeën, maar niet de juiste middelen in huis om de eventmarketing rondom jouw event te realiseren? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Ons creatieve online marketingteam staat paraat om jouw eventmarketing naar een hoger niveau te tillen en ervoor te zorgen dat jouw event een daverend succes wordt.


 

Naar aanleiding van ons blog geïnteresseerd wat Dare to be Found voor jou kan betekenen? Laat deze kans niet aan je voorbij gaan en neem contact met ons op!