Google Shopping is onderdeel van Google’s zoekmachine waarin consumenten producten kunnen zoeken en vergelijken. Omdat consumenten gericht op jouw product zoeken, is de conversieratio bij Google Shopping hoger dan bij een tekst- of beeldadvertentie. Voor jouw webshop is dit dus een ideale manier om te adverteren in Google. Bij Google Shopping wordt er gewerkt met een pay-per-click systeem. Bij elke klik van een bezoeker wordt een vast bedrag betaald. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van het biedgedrag van de concurrentie.
Google Merchant Center is het centrum voor een succesvolle Google Shopping campagne. Google Merchant Center controleert de webshop en is gekoppeld aan jouw Google Adwords-account. In Google Merchant Center wordt de productinformatie en winkelvoorraad bijgehouden. Het is belangrijk om zoveel mogelijk producteigenschappen in het datafeedbestand in het Merchant Center aan het product te koppelen. Op deze manier kan Google de advertentie zo gericht mogelijk tonen aan een persoon. Hoe nauwkeuriger dit is ingevuld, des te hoger jouw conversie zal zijn. De datafeed vanuit het Merchant Center kan best complex zijn. Google stelt veel eisen aan een juiste datafeed. Lees hier meer over hoe je een goed resultaat krijgt met jouw campagne.
Wil je zeker weten dat dit goed gedaan wordt? Wij helpen je graag. Neem contact op voor meer informatie.