Snel zichtbaar in Google

Wat is Google Adwords adverteren?

Google Adwords adverteren, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd, kan zeer interessant zijn voor bedrijven. SEA marketing is feitelijk een advertentie plaatsen binnen een zoekmachine, het google shopping kader of op websites die zich als advertentieruimte hebben aangemeld bij Google. Via deze advertentie promoot je jouw website, product of dienst. Organisaties kunnen een bod plaatsen op de voor hen relevante zoekwoorden en daarmee starten met het adverteren op een van de verschillende platforms. Dit alles wordt gemanaged binnen de Google AdWords tool. Ook retargeting, het tonen van advertenties aan bezoekers die op jouw website geweest zijn, wordt hier ingeregeld. 

Binnen Google Adwords bestaan er verschillende soorten van adverteren. Maak je keuze uit onderstaande onderdelen om meer te weten te komen over SEA.

Tekstadvertentie

Bij adverteren in Google kan er scherp getarget worden. Aan de hand van de doelstelling van de campagne wordt de strategie bepaald. Dit kan onder andere gebeuren aan de van de volgende drie factoren:

locatie

Met een locatie-afhankelijke Google Adwords campagne kunnen mensen heel gericht op een bepaalde locatie worden bereikt. De campagne kan bijvoorbeeld op heel Nederland gericht worden, maar ook op een provincie, plaats of postcode.

Apparaat

Er kan ook gekozen worden voor een advertentie die alleen wordt getoond op bepaalde apparaten (computer, tablet of mobiel). Dit is afhankelijk van welk product of welke dienst je verkoopt op je website.

Tijdsplanning

Als laatste kan worden aangeven tussen welke tijden en op welke dagen de advertentie zichtbaar moet zijn. Als wij bijvoorbeeld merken dat jouw advertenties in het weekend niet leiden tot conversie kunnen we de instellingen veranderen en wordt de advertentie alleen op werkdagen getoond.

Beeldadvertenties

Om een succesvolle campagne in het displaynetwerk te ontwerpen moeten er een aantal stappen worden genomen. Wat is het doel van je campagne, waar bevindt jouw doelgroep zich en wie is jouw doelgroep eigenlijk? Heb je inzicht in deze factoren? Dan kan de advertentie worden ontworpen. Vind je het echter lastig om het juiste doel te bepalen en de nodige informatie te vergaren? Wij adviseren jou natuurlijk graag. 

Met een aantrekkelijke banner en een sterke landingspagina wordt de doelgroep verleid. Zo onstaat er een zo hoog mogelijke conversieratio. Een sterke landingspagina is een pagina waarop informatie staat die mensen verwachten. Zo klikken ze verder en wordt de pagina als relevant gezien door Google Adwords en stijgt de kwaliteitsscore. 

Meer over Adwords

Google adwords beeldadvertentie

Google Shopping

Google Shopping is onderdeel van Google’s zoekmachine waarin consumenten producten kunnen zoeken en vergelijken. Omdat consumenten gericht op jouw product zoeken, is de conversieratio bij Google Shopping hoger dan bij een tekst- of beeldadvertentie. Voor jouw webshop is dit dus een ideale manier om te adverteren in Google. Bij Google Shopping wordt er gewerkt met een pay-per-click systeem. Bij elke klik van een bezoeker wordt een vast bedrag betaald. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van het biedgedrag van de concurrentie.

Google Merchant Center is het centrum voor een succesvolle Google Shopping campagne. Google Merchant Center controleert de webshop en is gekoppeld aan jouw Google Adwords-account. In Google Merchant Center wordt de productinformatie en winkelvoorraad bijgehouden. Het is belangrijk om zoveel mogelijk producteigenschappen in het datafeedbestand in het Merchant Center aan het product te koppelen. Op deze manier kan Google de advertentie zo gericht mogelijk tonen aan een persoon. Hoe nauwkeuriger dit is ingevuld, des te hoger jouw conversie zal zijn. De datafeed vanuit het Merchant Center kan best complex zijn. Google stelt veel eisen aan een juiste datafeed. Lees hier meer over hoe je een goed resultaat krijgt met jouw campagne.

Wil je zeker weten dat dit goed gedaan wordt? Wij helpen je graag. Neem contact op voor meer informatie.

Retargeting

Retargeting is het tonen van advertenties aan personen die online al in aanraking zijn gekomen met het betreffende product of de dienst op jouw website. Zij zien opnieuw jouw product of dienst en worden op die manier weer herinnerd aan de producten die zij al interessant vonden. Er kan worden geretarget door middel van webtargeting en facebooktargeting.

Er zijn verschillende manieren om webtargeting in te zetten. Vaak wordt er gebruik gemaakt van de mogelijkheid om Google te laten beslissen aan wie de advertentie wordt getoond. Deze manier van webtargeting, wordt ook wel Google Remarketing genoemd. Stel, een consument is geïnteresseerd in jouw dienst geweest en heeft de contactpagina bezocht. Toch heeft deze klant geen contact opgenomen. Met retargeting bereik je dan zo'n geïnteresseerde klant en optimaliseer je jouw conversie

Lees meer over retargeting

Zoekwoordenanalyse

Voordat een search engine advertising campagne wordt gestart, wordt er altijd een zoekwoordenanalyse gemaakt: er wordt gezocht naar relevante woorden voor de website. Bij de zoekwoordenanalyse wordt er gekeken naar de relevantie van het woord, het zoekvolume, het bedrag dat wordt aangeraden om te bieden en hoe hoog de concurrentie is rondom dat zoekwoord. Vervolgens ontstaan vanuit deze analyse de campagnes en advertentiegroepen in Google Adwords.

  VOORDEEL NADEEL
SEARCH


Relevant verkeer door het koppelen van zoekwoorden aan de campagne

Een campagne die niet goed is geoptimaliseerd, kost uiteindelijk alleen maar geld


DISPLAY


Zeer groot bereik 


Het verkeer klikt weer snel weg


SHOPPING



Hoog conversieratio, doordat een persoon weet waar hij op klikt 


Het is zeer complex om een goed geoptimaliseerde campagne neer te zetten zonder ervaring. Daarnaast alleen geschikt voor producten en niet voor diensten


RETARGETING



Zeer effectief bereik, de persoon heeft al een actie verricht op jouw website 


Mensen kunnen het als vervelend ervaren dat ze worden gevolgd



Zoekmachine adverteren optimalisatie

Bij Dare to be Found wordt er proactief naar jouw Adwords account gekeken. Daarbij wordt er gekeken naar de click trough rate en de kwaliteitsscores van de woorden. Op welke woorden is er daadwerkelijk gezocht bij het klikken? En worden de irrelevante woorden als uitsluitingswoorden gemarkeerd? Zo optimaliseren wij jouw Adwords marketing campagne.

Waarom Dare to be Found inschakelen?

Wij zijn Google Certified en gespecialiseerd in de diverse terreinen. We zijn in staat deskundig advies te geven op het gebied van Google Shopping voor jouw business en de bijbehorende conversie. Door slim targeten op locatie, doelgroep, type device en moment van de dag helpen we jou met hele effectieve marketing en hoge conversie. Bij Dare to be Found is jouw online marketing in goede handen. Wil je jouw dienst of product aan de man brengen? Laat ons jouw marketingbudget effectief besteden. Voor jou een hele zorg minder!

Schakel ons in