Neem contact met ons op
Stuur ons een mailtje
Er is bijna geen business meer waar online marketing geen rol speelt in het totale marketing spectrum. Maar hoe zet je het marketingbudget in om jouw bedrijf, product of dienst onder de aandacht te brengen? Gaat het om naamsbekendheid of om conversie naar orders? Wil je bestaande relaties uitdiepen met cross-sell of nieuwe klanten binnenhalen? Allemaal vragen die bij ons de revue passeren als wij gaan kijken naar jouw online marketingstrategie. En uiteraard nemen we daarbij ook de offline marketing mogelijkheden net zo goed mee. Wij willen jouw targetdoelgroep namelijk zo effectief mogelijk van de juiste boodschap te voorzien. Los van het gekozen mediakanaal.
Als eerste bepalen we uiteraard waar we staan. We bekijken hiervoor de budgetten, doen interviews met betrokkenen en analyseren de aanwezige marketinguitingen en data. Daarnaast voeren we een SWOT-analyse uit om de positie in de markt te bepalen en de sterktes en zwaktes van de propositie te onderkennen. Wie zijn je klanten of prospects? Hoe onderscheid je jezelf met jouw unique selling points en zijn die in lijn met de unique buying reasons die klanten zoeken? Alles om exact te bepalen hoe de bestaande situatie eruit ziet. Vervolgens gaan we doelen stellen. Heel concreet. Om die doelen te bereiken moeten we natuurlijk acties bedenken die we uitvoeren om die doelen te behalen. We zetten deze in een timeline. Deze acties vergen ook investeringen. We maken een inschatting van de investeringen, complementeren deze in een totaal budget en bepalen de momenten waarop deze uitgegeven moeten worden. Het plan staat dan globaal. De harde factoren tijd, geld en kwaliteit van de acties zijn bepaald. We kunnen executeren.
Gedurende de implementatie en uitrol van de internet strategie, kunnen er natuurlijk momenten zijn dat het plan moet worden bijgesteld. De verwachtingen worden soms overtroffen of niet behaald; bijstellen is dan key. Door voortdurend de voortgang te meten en te monitoren ten opzichte van de geplande verwachtingen kunnen we adequaat bijsturen. Alleen zo realiseren we een marketingstrategie die maximaal rendement geeft voor jouw business. Lees meer over hoe wij jouw conversie optimaliseren.
Bij een traject om de marketingstrategie is het belangrijk dat er een persoonlijke klik is met onze strategen. Zeker in een dergelijk strategisch proces kan de vent belangrijker zijn dan de tent. Wij maken graag een vrijblijvende afspraak om kennis te maken.
Maak nu een afspraak