Neem contact met ons op
Stuur ons een mailtje
De wereld van SEO is dynamisch en zijn er constant nieuwe technieken in opkomst. In 2016 zijn er nieuwe trends en ontwikkeling waar je als bedrijf rekening mee moet houden om succesvol te scoren met SEO. Wij hebben een aantal belangrijke trends voor jou op een rijtje gezet.
In 2015 was al bekend dat Google meer tweets ging indexeren in de zoekopdrachten. In 2016 zal Twitter een sterke positie krijgen binnen SEO. Google gaat steeds meer kijken naar actuele content en zal Twitter berichten dus ook gebruiken in de zoekresultaten. Je kunt je SEO-content en zoekwoorden gebruiken in je tweets en een link toevoegen van je website. Naast Twitter is Youtube een sterk middel binnen social media en SEO. Na Google is Youtube de grootste zoekmachine en in 2016 wordt de invloed steeds groter. Men zoekt steeds vaker video's op Youtube. De pagina's van Youtube kunnen ook geoptimaliseerd worden. Gebruik hiervoor je zoekwoorden en vergeet niet een link te gebruiken van je website. De pagina's van Youtube worden door SEO specialisten vaak nog niet geoptimaliseerd. Het is van belang om deze trend zo snel mogelijk toe te passen in jouw organisatie.
Nog steeds is content een sterk middel binnen SEO. Google houdt van kwalitatief sterke content. Vaak denkt men dat het plaatsen van content op een website voldoende is. Het is juist van belang om content te vernieuwen. Google waardeert dit en hiermee krijg je een gunstig effect op je raking. Visuele content wordt steeds belangrijker. Denk hierbij aan afbeeldingen, maar ook video's nemen in populariteit toe. Content en context gaan hand in hand samen. Want je kunt goede content leveren, maar als dit niet bij de juiste doelgroep terecht komt dan is het zonde. Met het schrijven van teksten moet je goed weten wie je doelgroep is en wat relevant is. Het draait niet alleen om een keyword, maar ook om topic woorden. Aan de hand daarvan schrijf je een verhaal dat past bij jouw doelgroep.
Naast mobiele zoekopdrachten is er ook een stijging in het aantal gesproken zoekopdrachten. Een app als Google Now wordt steeds vaker gebruikt. Een zoekopdracht dat getypt wordt bevat trefwoorden. Een ingesproken zoekopdracht bestaat meestal uit een vraag dat geformuleerd wordt. De zoekopdrachten zal in 2016 dus veranderen. Vooral gebruikers onder de 18 jaar maken gebruiken van de Voice Search.
Lokale SEO is het optimalieren van locaties om beter gevonden te worden in Google. Stel je bent een kapper in Rotterdam, dan heb je Local SEO nodig om zichtbaar te zijn in de stad Rotterdam. Local SEO wordt steeds belangrijker omdat ongeveer 50% van de personen die een locatie heeft gevonden, dit daadwerkelijk bezoekt binnen 24 uur. Ga aan de slag en maak je bedrijf lokaal aan. Zorg daarnaast voor de nodige reviews, hiermee vergroot je de zichtbaarheid. Meld je bedrijf aan bij verschillende locatie sites. Ook hiermee verhoogt je zichtbaarheid.