YouTube for Performance | Blog

02-07-2018

Een nieuw tijdperk voor video-marketing

Door het lanceren van “YouTube for Performance” is er een nieuw tijdperk aangebroken. Dit nieuwe advertentiemiddel leent zich uitstekend om op een doeltreffende manier je doelgroep aan te sporen tot een conversie. In deze blog lees je hoe het werkt en hoe wij het bij The Dare Company gebruiken.

YouTube for what?

Bij The Dare Company volgen we nauwlettend alle marketingtrends. De nieuwe Youtube for Performance tool is ons daarom ook niet ontgaan. YouTube werd vroeger vooral gebruikt voor het creëren van naamsbekendheid en het creëren van een koopintentie onder een doelgroep. YouTube for performance heeft hier verandering in gebracht door een mogelijkheid te bieden om call-to-actions toe te voegen aan jouw video. Het resultaat? Jouw doelgroep wordt aangespoord om actie te ondernemen. Waar het voorheen enkel mogelijk was om te targetten op interesses, is een van de belangrijkste ‘extra’ opties die YouTube for Performance tegenwoordig biedt de mogelijkheid om te targetten op zoekwoord!. Om deze tool goed te laten werken combineert YouTube daarom informatie van 6 verschillende kanalen, namelijk Google Search, Google Maps, Google Play, Google Chrome, Android en Youtube. YouTube for Performance gebruikt deze kennis om potentiele klanten, die in het verleden al een keer naar jouw product of dienst hebben gezocht, te bereiken. Dit is voor bedrijven ontzettend relevant, omdat deze doelgroep hoogst waarschijnlijk overgaat tot een conversie. Door middel van deze tool zijn er verschillende nieuwe extensies beschikbaar bij videomarketing, het laten zien van jouw advertentie op basis van recente zoekopdrachten en het kunnen toevoegen van een call-to-action. Daarnaast heb je de optie om je video-advertentie voor, tijdens of na het bekijken van een andere video op YouTube weer te geven. Wat wij extra interessant vinden is dat je ook een Google Shopping-banner kan toevoegen aan video-advertenties. Deze kan je uitbreiden met een quote-extensie (waarin je de doelgroep kan laten doorklikken naar een mobiele website), of een call-extensie (waarin je de doelgroep aanspoort om je te bellen). Als je conversie nu niet gaat stijgen weten wij het ook niet meer!

 

YouTube for Performance bij The Dare Company

Het was misschien al duidelijk, maar wij zijn weg van deze nieuwe tool! Vooral voor video-marketing is het een belangrijke verandering. YouTube for Performance geeft video-marketing een andere dimensie, omdat bijna 91% van YouTube gebruikers advertenties met geluid afspelen! Dit zorgt ervoor dat marketeers nog meer beleving kunnen toevoegen aan de advertentie. Een andere reden waarom wij bij The Dare Company zo gek zijn op YouTube for Performance is omdat 85% van de mensen die Google Search gebruiken ook op YouTube zitten! Het resultaat? Wij bereiken hierdoor 85% van de mensen die op Google Search naar jouw product of diensten hebben gezocht. Als dat geen reden is om er meteen mee te beginnen weten wij het ook niet meer.

Heb je interesse in video-marketing? En wil je graag gebruik maken van Youtube for Performance? Neem dan contact op met onze marketing-experts!